engkau boleh !!

Tuesday, November 29, 2011

Hati Yang Sentiasa Berubah-ubah

Menunggu Dan Terus Menunggu

Assalammualaikum & Salam 1 Malaysia

Roommate semua dah pajamkan mata, aku pula masih menghadap lappy kesayangan aku ni. Aku baru lepas baca satu blog ni lepas tu aku terfikir aku nak jauhkan diri aku dengan org tu. MOTIF?? Tak tahu kenapa sbb hati aku yg suruh. Lepas ni kalau sesiapa tanya, aku akan diamkan diri. Aku kan memang suka sepi, diam dan m'bisukan diri aku dari b'kata apa2. Aku rasa aku tak perlu b'suara...memang sumpah aku tak tahu kenapa. Hati aku je yg tahu apa isi yg tersirat dan tersurat.

Aku pelik la, umur aku semakin m'ningkat aku rasa mcm jealous tak tentu pasal. Baru la aku baca blog tu aku dah rasa yg aku nak jauhkan diri aku dgn org blog tu. Itu aku punya pasal la nak buat apa pun kan. Dari apa yg aku baca kat blog dia, aku bukan jealous dgn dia tp pada aku, aku rasa x selesa b'kwn dgn org yg masih m'gharap dgn kekasihnya lagi. Nampak sangatkan yg dia masih menanti org yg dia suka tu.

Aku dgn dia sekadar kawan saja tak lebih dr itu. Dan sekarang aku baru t'fikir yg aku tak perlu la mudah sgt terima bila s's'orang itu cuba m'merangkap kita dgn kata2nya tp s'benarnya dia cuba utk m'lukakan hati kita. Oh...tidak mungkin, aku susah sikit terima perkara seperti itu walaupun sebenarnya aku dah lalui benda ini b'ulang2 kali.

Lepas ni kalau dia cuba utk hubungi aku, I'am sorry to say 'NO'. Even dia call or mesej aku rasa malas nak layan lagi. Baik aku tumpukan perhatian pada study aku yg memang akan menjamin masa depan aku kelak. Aku rasa Tuhan belum hadiahkan aku insan istimewa utk aku sayang dan kasih s'umur hidup aku. Pasti Tuhan akan datangkan insan itu cuma aku tak tahu bila dan di mana. Tak kisah la, janji ada pertemuan...

Utk happykan diri aku nak nyanyi lagu ni...


Sekadar Di Pinggiran

Tiada guna kau berpatah arah
Jika niatmu meyambung kasih
Apalah ertinya disebalik
Tangisan atau rintihan

Untuk apa kau kembali lagi
Sekadar hanya untuk menyakiti
Cukuplah sudah di sini saja
Biar aku pendam duka
1
Hati sedih, hati pedih
Mengenangkan keindahan
Bersamamu...

Tidak kusampai
Ke puncak sana
Apalah daya
Ku bertahan cuma
Di pinggiran
Yang memilukan...

Jauh sekali di sudut hati
Menyimpan dendam yang amat mendalam
Akan kusahut namamu oh! sayang
Sewaktu ku kesunyian...

( ulang dari 1 )

Francessca Peters (Manan Ngah / Lukhman S)

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :