engkau boleh !!

Friday, November 18, 2011

Aku Mahu Pandai, Aku Mahu Berjaya

Assalammualaikum

Aku ada nak luahkan sesuatu...aku rasa kalau aku simpan dan pendam dalam hati aku tak tau nak buat apa2. Kadang2 bila aku sendiri otak aku selalu berfikir, betul ke jalan yang aku pilih sekarang ni sbb aku rasa aku mcm tak betul sikit. Sekarang aku sedang m'yambung pelajaran peringkat universiti, masih sem 1 pada umur aku 24thn. Yg m'buatkan aku confius ni sbb aku belajar macam tak masuk satu benda pun dalam kepala otak aku.

Hari2 aku pergi kelas, aku buat apa yg lecturer ajar, aku dengar apa yg lecturer sampaikan tapi kenapa sikit pun tak sampai kat dalam kepala otak aku ni. Aku rasa mcm aku dah b'putus asa sangat. Aku ada rasa nak b'henti walaupun aku tak nyataan luaran, tp hati aku ni menjerit2.

Aku rasa mcm nak nangis je dgn keadaan aku sekarang ni. Selalunya kalau dalam kelas tu aku kadang-kala jadi org yg sentiasa b'ubah2. Bila part class ECS Effective Communication Skill aku byk diamkan diri sbb aku tak dapat nak b' cakap dalam bahasa inggeris dengan lancar mcm kawan2 aku yg lain. Aku bukan la malu sgt tp aku memang belum lancar b'cakap BI.

Kalau time presentation tu aku lebih senang baca slide power point dari aku bercakap m'rapu2. Sungguh aku tak faham semuanya dlm bahasa inggeris. Dah la belajar kat univiversiti ni semuanya bahasa inggeris. Aku pernah tak lulus ujian, bila lecturer tu tanya kenapa aku boleh gagal aku cakap la yg aku kurang faham bila belajar dlm kelas sbb semuanya BI. Last2, lenturer tu buat kelas tambahan dan dia explain dlm bahasa melayu. Time tu baru la aku faham.

Banyak lagi sebenarnya yg buat aku tak fahm dengan diri aku sendiri. Aku selalu mohon pada Tuhan agar Dia sentiasa tunjuk kat aku jalan yg benar. Kalau aku tak fikir masa depan tentu aku dah b'henti belajar. Aku suka belajar tapi kalau keadaannya mcm ni aku tak suka la.

Assignment pun aku kadang2 lupa nak buat sampai la ada org tanya aku baru la aku igt nak buat. Kalau presentation tu aku rasa kawan2 aku je yg buat. Aku ni s'olah2 mcm tak buat apa2. Sedih aku easa bila aku kenangkan keadaan diri aku sekarang ni. Kenapa la insan bertuah b'nama NURUL WAHIDA ini diuji sedemikian rupa...

Aku memang b'syukur atas p'berian Tuhan. Pada aku apa yg terjadi semuanya adalah ketentuan Tuhan. Bila aku fikirkan semula aku rasa daya ingatan aku ni lemah, aku mudah lupa. Aku tak ingat pun apa yg aku belajar kat dalam kelas lagi2 kalau time nak exam tu aku rasa aku ni belajar tp x dpt apa2 input yg masuk dalam kepala otak aku. Sedih gilerrr!!!!!

Aku rasa dah berapa ribu aku habiskan duit kat sini, kalau tidak aku tak dpt la stay kat sini sampai sekarang. Oh Tuhan bantulah hamba Mu ini. Mcm mana la agaknya semester akan datang...tentu lagi susah. Emmm....

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :