engkau boleh !!

Tuesday, May 7, 2013

Trip To Sepilok Sandakan Sabah



Assalammualaikum & Salam Perantauan
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang


 Kenangan ni sememangnya masa Wida diperantauan, tapi tak la jauh sampai luar negara, masih di Malaysia lagi iaitu di Sabah

 Dapat teka apa nama haiwan ni? Hari kedua Wida berada di Sandakan, Sabah, kami dibawa ke Sepilok untuk melawat Orang Utan. Sedara la kononnya...dengan bayaran tiket yang disponser oleh pihak KPT kami pun melangkah ke sini. Kami pergi waktu petang sebab waktu petang ni la pekerja2 disana sibuk memberikan makanan kepada orang utan tersebut. Jom lihat apa yang Wida sempat snap aksi org utan.



Macam2 gaya yang dibuat

















Sepanjang sesi memberi makanan ni, pengunjung tidak dibenarkan membuat bising. Bercakap pun dengan nada perlahan. Kami ni macam teruja la sangat nak ke sana dan melihat orang utan diberi makan tetiba je ada seorang pengunjung ni dah lama bertahan kot dengan orang disitu yang tak reti bahasa nak tutup mulut. Orang tu dengan tanpa segannya mengangkat sepanduk tanda senyap tu mengelilingi kawasan plantar di situ dan membuatkan pengunjung2 disitu terdiam dengan sendirinya.




Mereka b'sama pelancong luar negara m'nanti k'munculan orang utan untuk diberi makan. Kawan2 Wida ni terpaksa senyum je sebab nak bercakap-cakap dikhuatiri menganggu.







Nampak tak anak dia yg melekat kat badan ibu dia tu...cumil sgt2 hehehe macam ada gam pulak






Haziq

Erny


Peace!! Pelajar Politeknik Kota Kinabalu




Student Politeknik Kuching Sarawak




Ok bergambar la kami masing2 selepas penat melihat kawan2 kami bergayut di pokok ke pokok yang lain. Macam-macam aksi orang utan, ada yang muka comel pandai la mereka posing bila ada orang yang nak tangkap gambar.




Joy Aren




Natra dengan Joy teruja lihat apa ntah tu.

 



Menuju ke jalan keluar dari kawasan orang utan. Penat juga berjalan.



Joy Aren dengan Iester pelajar dari Politeknik Kuching bergambar di pintu masuk.



Kami dah nak balik dan destinasi akhir kami adalah sekitar bandar Sandakan. Wida sebelum ni dah pernah pergi Sandakan time cuti semester seminggu. Wida stay di rumah member.



 

Natra dgn adik baru dia b'gambar...Hehehe nasib baik Natra tak bawa balik. Kalau tidak siapa nak bagi adik dia minum susu tu.


Yg cumil lg cute ni adik aku pulak, hahahaha...m'gaku lagi tu adiknya. Kuang3 =)





Peace Natra!!


Kenangan b'sama2 student Politeknik Kota Kinabalu dan Politeknik Kuching.



Kini kami di bandar Sandakan






Natra Joseph Stalin - Iester - Joy Aren




Last kami di Bandar Sandakan. Round2 je kat situ, takde nak cari apa2 pun. Wida pulak terasa macam jadi orang Sandakan sebab kawan2 Wida bertanya tempat2 di situ. Kebanyakkan mereka belum pernah pergi Sandakan. Walaupun dalam negeri tetapi mereka di sana nak pergi ke satu tempat dari satu tempat itu terlalu jauh dan memakan masa yang agak lama dalam perjalanan.

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :