engkau boleh !!

Wednesday, May 8, 2013

Taman Jalil Alip Sandakan Sabah

Assalammualaikum & Salam Ingatan Kenangan
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang


Tempat : Taman Jalil Alip, Sandakan Sabah



Wida bukan ambil gambar kawasan ni sesuka hati je tau tapi kalau anda perasan ini adalah pokok kelapa yang mempunyai tiga cabang. Selalu kita nampak pokok kelapa batang dia satu je kan, haa...kat Taman Jalil Alip ada pokok kelapa cabang tiga. Memang menjadi tarikan la bila sampai sini.

Sebenarnya Wida datang sini sebab mengikuti kursus pembukaan keusahawanan zon Borneo yang disertai oleh beberapa pelajar dari Politeknik Zon Borneo. Kalau tak silap Wida kami di sana selama 4 hari 3 malam. Perjalanan yang jauh dari Politeknik Kota Kinabalu ke Sandakan mengambil masa lebih kurang 6 jam. Macam2 halangan untuk kami sampai di sana mengikut masa yang dirancang.


Wida tunjukkan la sikit gambar sepanjang Wida di sana. Ini je kenangan yang Widaada selepas semua gambar yang Wida simpan selama ni hilang begitu sahaja.








Haiwan ni ada nama yang special jika di Sabah, tapi Wida ingat2 lupa la namanya apa.













Haa...ini la binatang yang ada kat belakang Natra dengan kawan dia tadi. Kat Taman Jalil Alip ni banyak buaya. Seram juga tengok sebab kawasan tu kayunya dah lama dan mungkin reput. Kami pun tak lama kat situ, cepat2 kami blah dari jambatan yang tunggu masa je tu.


 Selain dari haiwan kat atas tu, kat Taman Jalil Alip ada kucing juga. Sempat lagi kawan tu posing kat haiwan yang jinak tu...






Ni gambar time kami mula2 sampai kat Taman Jalil Alip. Yang pakai baju hijau tu pelajar dari Politeknik Mukah, Sarawak. Hazirah nama dia. Rupa-rupanya dia ni kawan baik pada sahabat Wida juga yang bernama Haidah.



Beginilah keadaan kami ketika bas yg kami naiki rosak. Keliling kami hutan belaka mmg tak ada langsung p'rumahan ataupun kedai2 utk diminta bantuan. Nasib la sampai 1 selekoh tu ada kawasan lapang yg m'bolehkan bas yg kami naik b'henti utk m'betulkan kerosakkan. Wida tgk keadaan bas tu mulanya ok tp tak sangka pula dlm p'jalanan rosak pula. Nasib kami la agaknya time tu sbb m'galami keadaan yg s'demikian. Hari pun s'benarnya dah nak gelap. Maklum la di Sabah lain waktunya dengan semenanjung.





Kuda ni jadi macam satu lambang bila berada di Taman Jalil Alip ni. Ramai juga budak2 yang tertarik nak naik atas kuda tu. Hihihi

Ok selepas sesi pengenalan malam tu kami dibahagikan kepada beberapa orang untuk masuk ke bilik yang ditempah khas untuk kami. Chalet atas air. 

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :