engkau boleh !!

Monday, March 18, 2013

Join Game Kat Cafe Serumpun

Assalammualaikum & Salam Sayang
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang



Balik dari kelas tu nampak la ada teddy bear besar dari jauh kat Cafe Kolej Serumpun. Intai2 tengok ada syarikat software tengah buat promosi dan diaorg ada sediakan game. 

Mula2 tu, Wida dengan kawan2 tengok dari jauh je. Kitaorg balik dari kelas pukul 10pg tu terus makan kat cafe serumpun. Lepas makan tu, diaorg dok tengok2 game yang syarikat tu buat. Tiba2 diaorg kata nak join. Wida pun follow belakang. 

Lepas dah isi borang kat kaunter kitaorg pun start la main game kat situ. First yang Wida cuba, pecahkan belon guna dart. Kalau pecahkan belon warna biru dapat markah 5 so, Wida dapat pecahkan belon warna biru. Maka dapat la 5 markah.

Kalau tak silap masa tu ada 4 game. Game yang paling susah tu baling gelang dan masukkan ke dalam botol. Hampeh, satu pun tak masuk. Kitaorg ni saja la try kalau masuk kat botol warna biru nanti dapat 5 markah. So, dapat la bawa pulang anak patung besar tu.

Hemm....harapan je la nak patung besar tu. Last game tu, kena jerit tau. Jerit kuat2 dan dia ada ambil bacaan frekuansi jeritan yang paling kuat. Mula2 tu diaorg suruh Wida jerit dan lepas tu diaorg jerit. 

Lepas Wida jerit tu, kirim salam diaorg nak jerit. Diaorg tak jerit pun. Diaorg kata aurat. Habis aku yang dah jerit "I LOVE WINDOWS" tu dapat la 5 markah. Dan jeritan aku melebihi 110 frekuansi. Nah!!!! aku dapat aiskrim. 

Last tu kena la pulangkan kad join game. Aku dapat 19 markah. Diaorg semua dapat anak patung warna hijau sebab diaorg tak jerit dan sebagai penyertaan dapat anak patung dinasour hijau tu. Aku mula2 dia nak bagi patung hijau tu juga. Tapi aku akhirnya dapat anak patung celoreng2 tu. Yeah!!! Best2 dah besar dapat anak patung. Hahaha :)

Biar la...malu kot aku jerit org semua tengok. So, dapat la aku anak patung yang lain sikit daripada diaorg. Lalalala...aku namakan anak patung tu JERIT sebab aku dapatkan dia dengan hanya menjerit. Roommate aku suruh aku letak nama LAUNG. Ala tak sedap la, aku nak JERIT jugak.



Dari Kiri : Wida - Fathin - Suhaila - Hidayah kwn Qoma - Ikin...Classmate BSTK UPM

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :