engkau boleh !!

Thursday, February 9, 2012

Rehearsal K15&K16 Malam Tunas Putra UPM

Assalammualaikum & Salam 1 Malaysia

S'minggu habis orientasi, semua kolej2 akan m'ikuti Malam Tunas Putra UPM iaitu pementasan teater Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj. Pementasan ini akan melibatkan kesemua pelajar baru sesi 2011/2012 tp hanya beberapa org shj yg t'pilih utk m'jayakan teater t'sebut.

Aku salah s'orang yg menyibukkan diri utk sama2 m'jayakan program tersebut. S'benarnya aku pun tak tahu nak libatkan diri kat bahagian mana. Last2 aku selit2kan diri aku sendiri kat bahagian nyanyian. Bukan aku pakar sgt tp saja try nasib, mana tahu kot boleh cungkil bakat dr sini. Tub2, ada org tu kata suara yg aku lontarkan ala2 saprano. Terus aku diterima pakai, nak kata tangkap muat pun boleh la. Demi Kolej 16 aku perjuangkan sehabis2an.

Daripada aku duduk bilik sorang2 baik aku join. Lagipun dua orang roommate aku Miza dan Nurul pun ikut serta dalam program ni. Miza terlibat dgn tarian dan Nurul pulak dengan lakonan.



Perbincangan Vokal utk Teater Tunku Abdul Rahman
Kat sinilah tempat aku sibuk2kan diri tu, xpela kan dah rezeki kat sini. Kami 4 org je yg terlibat dlm group nyanyian ni. Yg aku ingat nama2 diaorg ialah Ehsan iaitu pelajar dari Indonesia, Shida pelajar kolej 15, Rafi pelajar kolej 15 juga dan tenaga pengajar kami Mel, pelajar senior kolej 16.


 Mlm yang hampir2 ke hari persembahan semuanya berkumpul, baik dari kumpulan tarian, nyanyian, lakonan dan PA sistem pun ada. Kesian semuanya nampak penat. Maklum la komitmen yg akan diberikan adalah 100%.



B'latih tiap mlm dari jam8 mlm smpi pagi rasanya. Penat memang penat, kena tegur lagi. Alahai kena tadah telinga demi kebaikan semua pihak. Ada cacat-cela segera diperbaiki agar tiada yg nampak mcm tidak lengkap.


Puas dah berlatih kat dewan sebelah pejabat PJSD kami berlatih kat bilik MTM dekat pejabat kolej. 


Gambar ni aku snap guna camera hp yg tak berapa nak clear. Semasa sesi rehearsal sblm nak buat persembahan malam tu. Punya la penat kami kesana kesini. Macam2 ragam.


Kat bawah ni antara hiasan kolej 15 & 16 semasa membuat pameran di bahagian luar / dalam dewan besar UPM. Alhamdulillah dapat juga menang hadiah 




Sesungguhnya pengalaman itu harus dicari barulah kita boleh memilikinya. Kalau kita dah ada sebaik2nya berkongsi la dengan org lain ttg pengalaman agar menjadi panduan kepada org lain. Yg baik jadikan pedoman yang sebaliknya jadikan sempadan.

Lepas ni tak tahu la pula, aku nak libatkan diri dalam apa. Mana2 yang ada kalau boleh semua aku nak cuba agar aku dapat pengalaman daripada itu. 

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :