engkau boleh !!

Saturday, February 11, 2012

Mak kata Lepas Kahwin Baru Boleh Potong Rambut Rapunzel


Assalammualaikum & Salam 1 Malaysia

Sejak beberapa hari ni aku selalu la sangat berangan depan cermin, bukan berangan nak jadi model sbb aku tau badan aku yg mcm di pam2 ni mana la layak. Sebenarnya aku duduk depan cermin dok buat style rambut yg entah apa2, tapi yang pasti aku suka. Maklum la rambut aku kan panjang sampaikan kawan2 bakti siswa aku kata Wida Rapunzel.

Tiba2 mulut aku ni saja la nak tanya kat mak aku yg sedang khusyuk main game kat laptop dia yg aku beri tu. “Mak...Wahid ni agak2nya bila ya nak potong rambut. Nak tunggu rambut panjang sampai mana baru boleh potong?” aku tanya mak. “Nantilah tunggu lepas kahwin baru la potong rambut” jawab mak aku slumber sambil matanya tak lepas dari memandang laptop.

Aduhai...berapa lama lagikah aku dapat potong rambut jika tunggu hingga dah nak kahwin. Umur dah nak masuk 25 tahun tapi belum kahwin lagi. Kawan2 semua dah kahwin ada suami isteri dan anak2. Ada sebab kenapa aku tak kahwin lagi. Salah satu sebabnya adalah aku masih belajar dan masa belajar aku lebih kurang 4 tahun lamanya. Itupun tak tahu lagi keadaannya mcm mana.  

Kalau mcm tu 4 tahun lagi, alamatnya rambut aku sampai kaki la. Adoi!!! Kenapa boleh mcm ni. Permintaan mak aku ni aneh2 je. Nak potong rambut pun tunggu sampai lepas kahwin. Aku rasa la, kalau diukur panjang rambut aku bila berdiri sebelah pontianak, kalah kot pontianak. Hihihi

Aku pun tak tau aku kahwin bila, sebab aku ni pakwe pun takde. Kalau ada yang nak kenal2 dgn aku pun tak lama. Bila aku buka mulut, cerita dgn mak mcm2 yg dia tak berkenan. Tak berkenan yang hobi memancing, rambut panjang tak boleh, janggut2 pun tak berkenan katanya belum tua dah ada janggut. Hahahaha lucu betul. Kalah abah aku yang tak pernah ada janggut.

Mak kata nak orang Johor je sbb nak balik kampung dekat tak jauh. Kredit kalau dapat yg reti cakap jawa. Adoi...mana la ada lagi sekarang ni yg reti cakap jawa. Aku pun cakap jawa tak reti sangat. Dah tu nak menantu yg kreatif la siap pesan kalau yg pandai b’tukang2, reti betulkan apa2 yang rosak kat rumah itu lagi mak suka.

Aku rasa belum tiba masanya untuk semua ni dan yang aku rasa belum tentu menantu yang mak aku nak tu ada. Kalau ada pun tak tahu siapa orangnya. Aku tak fikir banyak sangat sbb fikir nak habiskan belajar. Dalam kelas tu kadang2 diaorg pun tak tahu umur aku dah 25 tahun. Semua tak percaya dengan umur aku. Siap nak tengok IC aku lagi tu. Emm...aku izinkan je la. Hahahaha

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :