engkau boleh !!

Friday, April 14, 2023

CEPATNYA KURUS DENGAN SHAKLEE

 Assalammualaikum wbt & Salam Ramadhan
Kabare? Puoso opo orak?

Bukan kurus aje dengan shaklee ni tapi pakej sekali auto kulit cantik aum aummmm gitewww
Hai wassap gaisss... Today i want to share something about myself... not journey but more like experience kononnya... Wida sambung entri Wida dengan perubahan yang berlaku pada Wida. Tak banyak tapi ada perubahan. Nak kurus dengan cepat tu mustahil tapi tak mustahil boleh kurus. Semua mengambil proses dan masa. Kita kena sabar.


Bukan geng kurus tapi geng jaga kesihatan - Misya -

"Kok engkau kurus toh Wida?" Ayat-ayat orang jawa Johor ni ada 'kok'
"Wida engkau dah kurus sikit ek?" Ayat-ayat anak orang Johor ada 'ek'
"Engkau cantik-cantik ni ada apa-apa ke?" Ayat-ayat orang melayu Johor

'Inilah antara ayat-ayat yang sedap Wida dengar'

Selalu orang kaitkan makanan kalau pasal bentuk badan kurus atau gemuk. Bagus sebenarnya untuk kita tahu 'bila kita makan banyak badan kita akan gemuk dan bila kita kurus maknanya kita makan sikit' Boleh ke gitu?? Ehhhh mana ada...siapa cakap?? kadang-kadang yang gemuk tu makan sikit tau tapi yang kurus tu makan banyak sampai kita yang tengok ni pun terperanjat beruk...cuba tengok dekat youtube macam mana rupa beruk terperanjat hahahaha gurau je la :)

Actually bagus sebenarnya badan kita menterjemahkan tentang pemakanan yang kita ambil. Sekurang-kurangnya kita tahu kita ni sihat ke tidak. Perut kita terima atau tidak segala makanan yang kita masukkan untuk menghasilkan protein atau lemak dan sebagainya. Wida bukan pakar atau doktor tapi ini adalah pendapat dan pandangan dari mata kasar Wida. Ianya bukan betul dan juga bukan salah. Renungkanlah kalau ada masa terluang dan tanya dengan diri kita sendiri. Aaa...chengitewww 

Ini my student yang sedang mengikuti pengajian Diploma pada ketika itu. Wida dengan dia jarak lebih dari 20 tahun kalau tak silap. Perasannya tu sekali pandang macam ehem ehem gitewww (perasan sangat Wida ni hahahahaha) tapi itulah hakikatnya tidak terlalu berusia dan tidak terlalu muda bila berdiri bersebelahan dengan my student. Boleh tak Wida kreditkan macam ni (nak menang).   



Masa ni Wida memang tak putus la ambil ESP & VitC (SEKARANG TENGAH PROMO)

Sebab masa ni Wida still master student lagi dan dalam masa yang sama praktikal mengajar. So, duit tu tak berapa nak ada sangat la. Cukup-cukup makan harian dan topup minyak kereta Wida pergi balik sepanjang bertugas mengajar. Masa tu memang takde gaji langsung tapi berkat jual Shaklee dapat la duit untuk topup minyak kenderaan. Kadang-kadang dapat belanja makan my student. Untung diaorg dapat rasa air tangan masakan Wida. 

Waktu itu, Wida tak kata yang Wida pantang makan tetapi Wida lebih kepada kurang makan. Maksudnya kurang makan makanan yang berminyak, kurang ambil makanan manis dan yang Wida tegaskan dalam diri adalah untuk tidak mencari MAKANAN VIRAL. Macam takut gitu bila nak try makanan yang viral-viral ni. Lebih-lebih lagi makanan yang sudah diinovasikan dan dipelbagaikan untuk menarik minat pembeli.

Tips Nak Kurus Cepat

1. Tak makan selepas pukul 7 malam
2. Jangan makan banyak-banyak
3. Senyum bila orang pelawa makanan berlemak dan ingat tau geleng kepala jangan angguk kepala
4. Tetapkan iman untuk menjaga kesihatan
5. Senaman ringan @ berjalan sampai keluar peluh setitik

No.5 tu Wida highlight kan sebab no. 5 tu Wida baru sedar yang kita perlu buat sesempat waktu yang ada. Kalau tak buat tu macam tak best rasanya. Perkara yang kita tak selalu buat memang akan mengambil masa untuk jadi terbiasa.

Lepas balik kerja pukul 5 petang Wida terus jumpa geng jog dekat tasik


Kalau tak sempat jog kita main badminton


Kalau nak jog tu ajak la member supaya lebih semangat lagi


Tak selalu tapi bila buat tu biar bersungguh sikit. Tak larat nak jog boleh jalan-jalan ambil angin
 *gambar original diambil dari Instagram Wida

Set Dalam Kepala Otak Kita

- "Kena minum air putih/air mineral/air masak/jarang (orang Johor sebut)" Bila dah haus tu minum la air banyak-banyak jangan seciput aje nanti kencing pun tak laju tersekat-sekat pula...
- "Ala makanan ni kan aku pernah rasa" Ingat... kalau dah pernah rasa makanan/masakan tu tak payah la repeat hari-hari walaupun sedap. Try repeat sebulan sekali aje.
- "Nak tahu dan nak rasa la makanan/minuman tu" Makan je kalau rasa nak makan tapi jangan berlebihan. Orang makan sepinggan engkau makan bertambah-tambah, tau la sedap hahahaha... Nak makan boleh tapi kena beringat bukan melantak. Buat macam omputih tu makan sikit-sikit tapi banyak jenis bila sekali makan.





Bila badan Wida dah rasa ringan sikit Wida beranikan diri untuk join program-program yang opis buat sebab sebelum ni masa Wida berisi sikit tu Wida cepat mengah dan tak confident dengan diri sendiri kalau nak wakil opis dalam sukan-sukan yang diadakan. So, sekarang dah yakin dengan diri sendiri Wida teruskan dengan semangat yang ada. 

Setakat kulit gelap kena panas tu takde masalah sebab Shaklee dapat bantu selesaikan masalah yang ada. Kita ramai rakan-rakan shaklee yang akan suggest kita untuk ambil produk apa bagi menyelesaian masalah kita. Janji kita yakin dengan diri kita sendiri. Berdiri atas bakat yang kita ada. Abaikan cakap-cakap orang yang negatif.

Macam mana nak dapatkan produk shaklee??? 
Boleh hubungi whatsApp Wida untuk tahu lebih lanjut insyaAllah Wida bantu yang mampu 

Tengah ada promo ni gaisss...baik cepat-cepat rebut peluang yang ada

JIMAT GILER RM389.50 
BOLEH SANGAT SHARE SEKELUARGA NI 

JIMAT RM189.75 PLUS FREE MEMBERSHIP
UNTUK YANG SINGLE SESUAI SANGAT LA NI

Nak tahu lebih lanjut Tips Kurus Dengan Cepat boleh roger Tcer Ain


Kalau nak berkenalan boleh je follow ig Wida
ID - 163987
#ShakleeUTHM #ShakleeParitRaja #ShakleeMalaysia #NextLevelBlogging #Blogmegashaklee #ShakleeThrive2023 # ShakleeTriumph2023

-Terima kasih Ya Allah-

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :