engkau boleh !!

Tuesday, November 8, 2016

Teringat Kisah Pakcik

Assalammualaikum & Salam Sayang
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang



Setelah pergi meninggalkan rmh kakak dan abang angkat Pakcik. Wida menuju ke kawasan sekolah anak buah Wida sebab nak jemput kakak Wida yg ditengah dlm gmbr tu. Pakcik juga la yg bagus tunjuk jalan nak ke sana sebab Wida mmg tak igt jln pergi sek anak sedara tu. Tq pakcik...


Mula2 kakak ajak pergi rmh dia tp pakcik kata lepak kat kedai makan aje la sambil tu boleh makan or minum2. Walhal dah makan nasi tadi kat rmh kakak angkatnya tp kami makan lagi kat kedai area Larkin. Tq lg sekali sebab belanja kami ya Pakcik. 


Lps sarapan tu Wida hantar Pakcik pergi Larkin sbb dia dah nak balik KL. Sempat lagi kakak aku bg dia roti. Kakak aku tu tukang buat roti, kek dan cookies. Cookies dia aku bawa smpi ke korea dan kawan2 kat fakulti korea tu ckp sedap cookies kakak aku tu. Kalau korea tu dekat aku dah jualan kat sana. 


Ternyata memang sedap roti kakak aku buat sebab pakcik puji. Dia makan hbs2an tak sampai KL lg dah habis dibedalnya. Dah tu dpt berita bas Pakcik tu kena tarik masa nk keluar tol skudai. Katanya bas yg Pakcik naik tu x bayar apa ntah. 


Sudahnya tersadai la Pakcik kat tepi jln. Nasib baik ada bas lain dtg ambil Pakcik. Kalau tak, ini bermakna Pakcik kena tipu la. Wida selalu naik bas yg Wida dh selalu dgr. Kalau jarang dengar tu samada bas baru atau bas yang tak pernah diketahui asal usulnya. 


Rasanya itu je kot moment aku dgn dia. Aku bkn nya nak kata apa la tp perkenalan kami ni sempoi sgt. Kalau rasa nak ws ada la klu xde rasa maka xde la bunyi2 tanda whatsapp dia masuk. Aku pun bkn nya ada nak whatsapp dgn sesiapa selain dari adik-beradik. 


No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :