engkau boleh !!

Thursday, February 27, 2014

Macam-macam dugaan dan cabaran

Assalammualaikum & Salam Mesra
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Maha Penyayang





Makin nak menuju ke sem akhir ni macam2 hal berlaku. Tapi takpe Wida tabah insyaAllah untuk lalui semuanya yang mendatang.



1. FYP



2. Jam kredit yang banyak untuk semester akhir



3. Subjek yang power semester ni


4. PTPTN tak dapat sebab dapat pointer yang menjunam jatuh bawah dua. Aduhai...


Macam2 yang Wida fikirkan sekarang, serabut kepala otak. Memang siapa yang baca ni mesti cakap "Padan muka dengan kau Wida". Emm...Wida kena kuat, cekal dan usaha untuk semua benda. Wida akan usahakan sampai Wida mati. 


Wida malas nak kata belakang so Wida kata depan2 la. Wida pun dah tak larat nak lalui semua yang ada dihadapan mata. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Sabar la wahai hati.


Rasa susah sem ni sebab banyak dapat tekanan dari orang sekeliling. Tapi takde pulak Wida dapat semangat dari orang sekeliling semuanya seperti mahu membunuh. Apa la nasib badan. Orang nak dekat dengan Wida sebab ada kepentingan masing2. Macam2 kepentingan yang diaorg mahukan.


Wida rasa kalau sampai tahap kesabaran Wida ni dah tak ada Wida akan senyap. Wida takkan bersuara dan Wida hanya akan buat saja kerja. Biar la orang sekeliling nak kata Wida lupa ke apa ke. Wida sekarang ni mengharapkan orang untuk support Wida dari belakang bukan untuk tikam dari belakang.


Tak perlu la nak ungkit2 kalau kau pandai membodek, atau pandai apa2 pun. Just to be honest. Dalam dunia ni memang perlu lawan dan lawan tu biar la pada jalan yang betul. Pufff!!! Lupakan semua angan2 dan niat yang negatif kelak Wida khuatir akan menimpa diri sendiri. Ingat tau Tuhan maha mengetahui niat setiap hambanya walaupun hambanya belum melakukan perbuatan tersebut.









Aku Si Double U Rapunzel


Bersyukur dan sentiasa berdoa dan meminta dari Allah s.w.t Amin...

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :