engkau boleh !!

Sunday, July 21, 2013

Apa yg aku ingin...

Assalammualaikum & Salam 1 Malaysia

Sebenarnya ada beberapa perkara yg aku ingin. K'inginan aku ni atas dasar k'hendak hati aku tapi aku rasa mcm takkan dapat t'laksana. Well, setiap manusia ni ada kemampuan dan k'bolehan masing2 jadi tak mustahil k'inginan itu kadang-kala ada yg termakbul dan langsung tak termakbul. Kalau termakbul itu semuanya atas k'izinan Tuhan. Kalau la k'inginan aku t'makbul mmg AWESOME la...huhuhu happy tak pyh ckp tentu la s'tinggi Gunung Kinabalu lebih lagi.

Satu - Aku teringin nak jadi Penulis. Penulis apa pun tak kisah la janji namanya penulis. Kalau dpt jd penulis novel di Malaysia pasti seronok. Penulis lirik ke huh berangan je aku ni. Dr aku sek men dulu aku memang penulis pun. Menulis surat yg kenalan aku bagi dari mana2 negeri kat Malaysia ni. Seronok sebenarnya menulis ni, apa2 yg terlintas kat fikiran kalau ditulis boleh dijadikan cerita tau. Surat utk pakwe kawan aku pun kadang-kala aku yg tulis. K'percayaan kawan aku so aku tulis la janji tak hilangkan k'percayaan kawan t'hadap aku. Peace!

Dua - Aku teringin nak jadi Pereka Hiasan Dalaman. Aku suka sangat tgk deko. Kalau dulu tengok Deko b'sama Eric mcm2 yg aku dpt. Tp kalau nak jd pereka ni kena reti m'lukis, aku kalau bab m'lukis ni kurang mahir la. Kat sek teknik dulu aku cuma lukis pelan bangunan je, mana sama dgn lukis2 perabot. Subjek kat politeknik aku ambil ttg rekabentuk pun aku lulus cukup2 makan je. Lukis kerusi pun tegak je takde kreatif langsung hehehe. T'lalu m'mikirkan k'inginan sampai aku kumpul gambar2 deko yg ada dlm surat khabar utk buat pengetahuan aku.

Tiga - Aku teringin nak jadi Pakar Motivasi Bebas. S'benarnya aku ni suka b'cakap bila aku rasa aku perlu dan b'cakap b'dasarkan pengalaman. Tak kira la pengalaman aku sendiri atau pengalaman yg aku dengar dr org lain. Aku suka m'dengar dan memang aku selalu jadi p'dengar yg setia tak kira la sesiapa pun yg b'bicara dan m'luahkan perasaan. Slps aku m'dengar, pastinya seluruh otak aku ligat m'mikir dan itulah yg aku suka. Aku suka fikir yg positif walaupun situasi yg aku alami ketika itu negatif. Aku seronok kalau apa yg aku nyatakan kepada sesiapapun mereka m'nerima dan disitulah aku rasa aku telah m'yampaikan apa yg sepatutnya dgn logik akal fikiran aku dan org terbabit tidak kira siapapun.

Empat - Aku teringin main alat muzik dgn baik. Dekat sek rendah dulu adalah kelas muzik tp aku tak b'peluang nak main peralatan muzik yg lain. Sekadar rekoder tu je yg aku main kat dlm kelas. Kat rumah aku ada gitar tp hancur dah dikerjakan adik lelaki aku. Aku sayang gitar hitam pekat kilat tu tiba2 aku balik dr hostel aku tanya mak mana gitar tu, mak kata dah jahanam dikerjakan adik lelaki aku. Tak suka betul la, aku sayang sgt gitar tu abah aku bagi. walaupun aku tak reti main tp aku hargai sesuatu yg b'nilai. Kalau setakat tali putus tu boleh la tukar baru tp body gitar tu yg dah hancur.

Aku ada satu keyboard yg aku beli dgn duit aku sendiri. Entah mcm mana mak aku boleh setuju bila aku nak beli keyboard tu. Thanks mak sbb memahami. Aku mmg tak reti main tp aku akan pastikan satu masa nanti aku dpt m'guasai keyboard t'sebut. Aku tak izinkan sesiapa pun guna tp bila aku jauh di Sabah adik lelaki aku gunakan. Hem...susah nak ckp. Aku bkn k'dekut tp adik aku ni tak boleh pegang s'suatu mesti akhirnya rosak. Microphone aku pun rosak gara2 dia =(

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :