engkau boleh !!

Friday, May 20, 2011

3 Nurul Shopping Makan Jalan2



Batu Pahat Mall salah satu pusat m'beli belah yg kitaorg akan pergi time kitaorg balik rmh p'singgahan kat Parit Raja. S'benarnya minggu tu kakak dan adik wida balik Parit Raja sbb mak suruh diaorg jemput wida balik dr Kedah + Penang. Ikut jadual p'jalanan bas wida smpi di Negeri Johor jam8 pagi. Tp disebabkan p'mandu bas terlalu b'hemah sgt s'belum jam7 dah masuk area Negeri Johor. Wida ada perasan juga signboard Pagoh tp jauh lagi s'benarnya tmpt wida nak turun diperhentian bas Yong Peng.

Wida dr Kedah dgn kawan and family dia. Kami 5 org tp disebabkan kawan dah beli tiket awal dan wida t'lewat beli tiket bas, wida dpt tmpt duduk paling blkg sekali. Apa boleh buat dah rezeki duduk kat situ terima saja lah. M'lambung2 wida ddk kat seat belakang. Kawan belikan tiket wida turun di Yong Peng sepatutnya wida boleh turun di Ayer Hitam jd senang sikit nak balik rmh yg di Parit Raja or Ayer Baloi Pontian. Tapi tiket dah beli, apa boleh buat redha je...

Manusia hanya m'rancang tapi Tuhan yg tentukan. Maka slps family kawan hantar Wida di Ayer Hitam, kakak Wida jemput di sana dan bawa balik ke rmh p'singgahan kami di Parit Raja. Lps mandi2 bersihkan diri diaorg ajak pula Wida pergi Batu Pahat jalan2. Nasib la dah tidur s'panjang p'jalanan 10jam tu. Tp tidur dlm bas tak sama dgn tidur atas tilam kat rumah, ada bantal peluk dan selimut wangi. Emmm itulah yg buat lagi lena tidur s'malaman.


Me with my little sister Amira

Well ptg tu kami bertiga keluar jln2 yg paling utama di Batu Pahat Mall, makan2 di Food Court, shopping2 dan s'lebihnya cuci mata la mcm biasa. Sebenarnya Wida pun dah kering duit sbb habis duitnya masa shopping di Penang and Kedah. Wida tak tahu la apa yg Wida beli tapi yg pasti poket dah kering. Belum s'minggu Wida balik dr Sabah Wida dah pergi Kedah and Penang pulak. Tak tahu la kenapa tahun 2011 ni wida asyik m'lancong je. Dah tu ada pula kawan ajak pergi Jakarta, nasib baik mak tak izinkan kalau mak izinkan confirm Wida mmg pergi.

Nurul 'Ain my sister

Nurul 'Amira & Nurul Wahida

Akhirnya s'belum pulang kami sempat beli kasut yg s'memangnya jenama VERN's k'gemaran kami. Beli satu percuma satu. Ok la tu kan, kami rembat 4 pasang kasut t'masuk utk mak k'sayangan kami punya. Time kami pergi ada sale so berebut la kami dgn org2 kat kedai tu.


Yg jd mangsa kena keluar duit tentu la kakak and adik aku sbb diaorg dah b'kerja. Kalau nak harapkan duit aku mmg xde la sbb dah hbs. Enjoy je time di Sabah. Beli gelang mutiara la, baju t'shirt la, macam2 la beli di sana. Satu hari je kami b'jalan berapa ringgit dah keluar tak sempat nak simpan. Kalau ada duit pun dlm bank tak lama la, s'kejap je dah keluarkan. Tapi kami ni sangat jarang shopping2 kalau kami ada k'sempatan barulah kami keluar b'sama.

Penat dah tawaf kat BP Mall kitaorg ambil angin jalan ke bandar pulak. Kitaorg s'benarnya dah tak tahu nak pergi mana so kitaorg buat keputusan utk pergi dataran Batu Pahat je.

Tugu BATU PAHAT

Kalau b'jalan di Batu Pahat confirm semua akan nampak tugu ni. Tempat ni mmg sentiasa m'jadi kunjungan sesiapa shj. Kalau tiba waktu malam pasti ramai yg m'habiskan masa b'riadah di sini. Tempat ni t'letak betul2 di tengah Bandar Batu Pahat tidak jauh dr Simpang Rantai.

Kat belakang kami tu ada lampu yg cantik sangat. Kalau nak tahu cantik mcm mana kena la datang sendiri dan tengok. Aku dah bawak kawan aku dari sabah pergi sini dan dia pun puji juga memang cantik. So, time tu aku sbg pemandu pelancong tentulah rasa happy.

Peace!!! time to posing.

Makcik kat belakang tu pun t'gelakkan kita org ambil gmbr. Kami pun tak kenal dgn orang dibelakang kami tu. Saja je dia tgk kami posing sana sini.


Kalau la ada besi mcm ni kat depan rumah aku pati ramai yg nak tumpang ambil gambar juga. Unik betul la orang yg cipta rekabentuk besi ni. Hehehe...pemandangan di Batu Pahat mmg cantik la...Rugi la kalau tak pergi sini.



Terima kasih pada adik aku Amira yg tersayang sbb penat je dekmi ambilkan gambar kitaorg. Aku dgn kakak aku ni selalu orang ingat kami kembar...aku pun tak tahu tang mana yg kembar tentang kami. Muka tentulah sama sbb adik-beradik la katakan. Kadang2 pulak ada orang cakap aku ni adik pd Amira adik aku yg bongsu tu. Huhuhuhu aku terasa aku masih muda lagi. Best!!!

Disebabkan aku terlalu happy walaupun poket kosong aku gembira sbb kami adik-beradik masih boleh keluar sama2 sbb lps ni belum tentu lagi kami akan dapat keluar jalan sama2 lagi. Kalau masing2 dah kahwin dah ada family sendiri pastinya kurang masa utk kami lalui saat2 seperti ini lagi. So, aku dedikasikan lagu kegemaran aku ni utk tajuk kali ini. So Kita ENJOY!!!


Ku Bahagia

Artist: Melly Goeslaw



Di atas bumi ini ku berpijak


Pada jiwa yang tenang di hariku


Tak pernah ada duka yang terlintas


Ku bahagia





Ingin ku lukis semua hidup ini


Dengan cinta dan cita yang terindah


Masa muda yang tak pernah kan mendung


Ku bahagia





Dalam hidup ini


Arungi semua cerita indahku


Saat-saat remaja yang terindah


Tak bisa terulang





Ku ingin nikmati


Segala jalan yang ada dihadapku


Kan kutanamkan cinta tuk kasihku


Agar ku bahagia


No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :