engkau boleh !!

Thursday, March 1, 2012

2 minggu di UPM

Assalammualaikum
Dimulakan dengan bismillah...

Genap 2 minggu Wida berada di UPM. 2 minggu juga kuliah telah bermula walaupun pada awalnya semua lecturer menerangkan ttg skop subjek. Setakat ni Wida belum ada lagi ponteng2 kelas. Alhamdulillah...memang x pernah ponteng pun, dah t'biasa sejak sekolah dulu.

Banyak juga perkara yg t'jadi sepanjang 2 minggu ni. Salah satunya, kawan Wida nama Zafirah Tajudin telah b'tukar universiti iaitu di Universiti Malaysia Terengganu (UMT). Dia pilih jurusan makanan, sebelum ni dia memang minta jurusan tu tp dia dapat jurusan perkayuan. Dia tak minat sgt itu pasal dia minta tukar. Alhamdulillah dia dapat. Apa2 pun Wida akan mula m'rindui dia dan Wida doakan moga dia berjaya dlm bidang yg diceburi.

Semester ni Wida ambil 7 subjek, kesemuanya 17 jam kredit. Moga2 Wida dpt tmbh pointer semester ni. Lebih baik dari semester lepas. Walaupun ada hari2 yang Wida tak ada kelas tp rasanya padat juga jadual Wida pada hari isnin sbb kelas mula jam 8 pagi sampai 7 petang baru habis. Ada pulak tu Wida terpaksa b'lari sbb nak masuk kelas yg lain. Tak ada ruang masa utk rehat. Solat pun curi2 masa.

Tp setakat ni semuanya dalam keadaan t'kawal. Harapan agar Tuhan permudahkan urusan Wida. Masa sehari Wida di kolej, ada timbul perasaan utk nak b'henti belajar tp bila kenangkan mak abah kat rumah s'umpama dapat satu kekuatan utk teruskan perjuangan.

Tadi Wida rasa mcm banyak nak taip tp lost pulak...sambung esok2 la.

Wassalam...



1 comment:

zafirahtajudin :D said...

dah jumpa blog wahid! :)

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :