engkau boleh !!

Wednesday, September 16, 2015

Jangan Paksa Saya

Assalammualaikum & Salam Kasih
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Maha Penyayang


Wida ni bukan la seorang yang susah untuk diajak keluar ke mana2 dan tak juga senang tapi Wida tak suka la kalau orang yang memaksa-maksa atau mendesak Wida untuk keluar berjumpa. Kalau hati Wida rela nak keluar ke mana2 dan dengan sesiapa pun Wida terus je on. 


Kalau hati Wida berat nak keluar berjumpa Wida mesti beri 1001 alasan. Tak tahu la kenapa ada orang yang suka paksa2. Why you want to see me? Wida bukan berlagak dan sombong tapi tak semua orang yang boleh menerima pelawaan sesiapa kalau bukan kehendaknya walaupun sekadar ingin berjumpa dan berborak kosong. 


Kalau yang nak berjumpa tu ada tujuan yang penting Wida ok je tapi kalau sekadar habiskan masa i'am so sorry. You are looking a wrong person. Ada ke patut seorang mamat ni dia suruh Wida ambil dia di rumah bila dia sendiri yang ber ia2 nak jumpa Wida. Wida pun tak tahu apa tujuan dia. Bila Wida tanya dia kata nak dating. Hello mak bapak aku tak pernah ajar aku suruh pergi2 dating ok. Kalau nak bawa anak orang keluar call mak bapak minta izin.


Sebab ni la terlahirnya entri sebelum ni "Wida Tak Faham Lelaki". Mentang2 kau tahu aku ada kereta boleh drive ke sana sini kau nak ambil kesempatan untuk suruh aku ambil dan hantar kau semula balik rumah. Ni masalahnya bukan ada kereta ke tak Wida tak tahu la. Kategori lelaki apa ya ni. Maaf la kalau ada orang yang terasa. Bila Wida kata Wida takde duit mamat ni siap kata "saya ada duit". Mamat tu bukannya tak tahu yang Wida duduk jauh dari rumah dia boleh2 dia nak jumpa juga. Memang tak la...


Sebenarnya Wida dah jumpa lebih dari seorang mamat macam ni. Why why why you all choose me? Apa salah saya? Mungkin Tuhan beri ujian yang macam ni supaya Wida jumpa lelaki yang betul2 Wida boleh fahami. Mak Wida selalu pesan..."ko jgn percaya sangat ramai yang suka ambil kesempatan". 


Yang tak ambil kesempatan Wida tak jumpa lagi. Memang betul2 Tuhan menguji. Sebab tu Wida tak berapa ramai kawan lelaki. Cukup la ada orang lelaki dalam keluarga Wida untuk Wida fahami. 


Terima Kasih Allah

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :