engkau boleh !!

Thursday, March 13, 2014

Rindu Dengan Nur Wafa Adriana

Assalammualaikum w.b.t & Salam Kerinduan
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Maha Penyayang




Beberapa hari lepas adik Wida kirimkan gambar terbaru Wafa Adriana. Wida tergelak macam nak terguling-guling atas lantai rasanya sebab lucu pulak tengok gambar Wafa ni. Amira kata masa dia nak tangkap gambar untuk Wida tetiba Wafa jelirkan lidah dia.


Wah dah pandai ya jelir lidah. Hahaha...Wafa Wafa...lagak dah macam orang besar je. Alhamdulillah Wafa kini dah bertambah berat badannya sebab sebelum ni dukung Wafa ringan je, tapi kali ni Amira kata dah terasa berat bila dukung Wafa. Moga Wafa sihat sentiasa. 


Cik Wahid bantu jaga Wafa selepas Wafa keluar dari hospital sehingga la Cik Wahid nak balik semula ke UPM. Rasa kasih sayang dan rindu sudah tertumpah kepada Wafa. Begitu juga dengan keluarga yang lain, semestinya merasai juga apa yang Cik Wahid rasa.


Tapi Wida terkilan la ada orang buat andaian yang Wida ni sentiasa berjalan je sepanjang tempoh cuti sebulan selepas habis peperiksaan. Hanya Wida dan family sahaja tahu apa yang kami lalui dan lakukan. Kita boleh sangkal apa yang tidak betul jika seseorang itu mengeluarkan kenyataan palsu. 


Sepanjang tempoh sebulan cuti Wida banyak membantu dan merawat Amira dan Wafa. Begitu juga emak Wida yang seringkali mengalami sakit sendi. Jika Wida ada di kampung pastinya Wida antara orang yang pertama membantu bila perlu. Rasa lain pula jika kita yang sihat ni bermalas-malasan tanpa membuat kerja yang berfaedah. 


Wida kalau berjalan Wida jalan betul2. Wida pergi jauh2, lama2 dan suka2. Tapi bila bukan kehendak dan keadaan yang membolehkan Wida buat begitu Wida takkan buat sebab Wida banyak fikir adakah ianya berpatutan atau sia-sia. Eee...tak suka la kalau orang suka2 hati buat kenyataan yang tidak sahih. Buat Wida rasa nak tanya je "mana buktinya????".


Biarlah, pada Wida Allah maha mengetahui segala2nya. Nak tutup mulut orang rasa macam tak patut pulak kan. Moga seseorang itu dilindungi Allah.


Terima Kasih Allah kerana mendatangkan insan2 yang baik dalam hidup ku. Amin

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :