engkau boleh !!

Tuesday, August 28, 2012

Pengalaman Bekerja

Assalammualaikum & Salam Ceria

Hal ini Wida terfikir sepanjang hidup Wida maka Wida nak kongsi cerita. Semua bos mahu pekerja barunya mempunyai pengalaman b'kerja apabila diadakan interview untuk mencari pekerja bagi mengisi kekosongan jawatan. Untuk pekerja baru yang menghadiri interview mereka akan ditanyakan tentang pengalaman bekerja sebelum ini walhal org yg baru nk interview itu baru la nak mendapatkan pengalaman b'kerja.

Pernah la seseorang ni bersuara semasa ditemuduga "kalau bkn bos yg beri sy p'kerjaan ni mcm mna sy nk dpt pengalaman". Andai 10 tempat kerja berkata demikian, tidaklah seseorang itu mendapat pekerjaan yang dia mahu lakukan. Kalau semua bos dlm dunia ni b'fikir demikian ssh la nampaknya.

Itu baru kisah pasal pengalaman, belum lagi bos yang mementingkan taraf pendidikan pekerja tersebut. Kalau dah pandai sangat pula susah juga sebab kadang-kala ada bab lain yang mereka kurang mahir. Entah la, pada Wida memang pengalaman kerja itu penting dalam organisasi sesuatu pekerjaan tersebut tapi kadang kala pengalaman itu tidak berapa penting sangat.

Mungkin komitmen seseorang itu memainkan peranan penting rasanya. Wida takde nak sebelahkan sesiapa tapi ini hanya yang Wida dengar dan terfikir. Wida juga seorang bos tetapi Wida tidak mempunyai pekerja kerana Wida melakukannya sendiri. Apa2 pun terpulang dengan seseorang individu itu untuk menilai kes ini.

Sekian, Wassalam 

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :