engkau boleh !!

Thursday, December 22, 2011

Menyesal pun dah tak guna lagi

Tadi ada kelas malam. Aku yg memang tak pernah ponteng kelas, datang la mcm biasa. Dah beberapa hari ni Doktor suruh announcement no matrik ni. Tapi takde pun pemiliknya. Aku tak bajet la no matrik tu aku punya tapi no belakang matrik tu sama dengan no matrik aku. Aku dah agak pada awalnya itu no matrik aku tapi mungkin salah tulis. Tiba2 kawan aku serahkan kertas tu pada aku. Rupa2nya memang betul itu aku punya no matrik cuma t'salah tulis. Aku pun sambut la kertas tu. Aku dah agak dah aku akan dapat kertas tu. Hurm =(

Aku dapat surat cinta la tu dari pejabat akademik. Dah agak dah. Emm...dah dua kali aku dapat surat yang sama. Apa bengap sangat ke aku ni sampai nak kena tulis2 benda tu semua. Nak tak nak aku terpaksa juga tulis. Tak pe la kata aku dalam hati, mungkin hari ini aku kena tulis kat sini. Apa yang Tuhan telah tuliskan utk aku akan datang takde siapa yang tahu. Ake redha sebab aku tak dapat nak m'gubah apa yang tertulis oleh Tuhan. Manusia hanya merancang tapi Tuhan yg lebih menentukannya.

Aku harap ada hikmah disebalik apa yang b'laku. Ada jugak kawan aku tanya pada aku "kau tak risau ke kalau kau tak lulus". Aku hanya menjawab "kalau aku tak lulus ini semuanya telah tertulis..." waktu ini aku memang tak ada idea untuk berkata apa. Entah la...makin lama aku rasa aku ni belajar hanya sia2 dan m'ghabiskan duit sahaja.

Aku bukan tak mahu b'diri di kaki sendiri tetapi apa yang aku lalui sekarang seolah2 b'main2 dengan kehidupan yang tidak menjamin apa2. Ya Allah bantulah hanba Mu ini. Kuatkan hati, akal dan minda ku. Berikan aku k'bijaksanaan agar aku dapat membezakan yang mana baik dan mana yang tidak baik.


No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :