engkau boleh !!

Tuesday, December 27, 2011

THE END 2011


Assalammualaikum & Salam 1 Malaysia



Actually, saya tengah sediakan nota2 kecil utk subjek2 yg akan masuk final test. Tapi, teringat pulak nak b'kata2 sekejap. Masa sekarang ni t'lalu cepat sangat b'lalu, rasanya mcm baru m'langkah ke alam Universiti dan duduk dlm bilik kat kolej ni baru s'minggu tapi...tak sangka dah nak final exam and than after this holiday kat rumah. Emm...tadi t'tengok video matluthfi kat Youtube citer pasal mak... aduhai t'ingat pulak kat mak saya di rmh kat Johor. Baru kelmarin balik kg sbb atok ada buat kenduri arwah. Tapi, tak dapat nak b'bual lama2 dgn mak. Cuma kami sempat habiskan masa b'sama dgn pergi shopping. Masa tgk video matluthfi tu sebak la jugak...sbb saya ada perasaan itu pasal saya t'rasa. Bila ada pelajar tu ckp mak dia pergi Makkah dan tinggalkan adik-beradik di rmh, masa tu dia rasa k'hilangan mak dan dia m'rasai mcm itukah perasaan sedih bila mak dah tak ada nanti. Sedih la jugak smpi m'nitis air mata saya mendengarnya.

 
Saya ada kat sini adalah salah satu harapan mak saya. Bila saya ingat kat mak saya hati saya jadi sayu. Kalau boleh saya nak apa yg mak saya cita2kan saya akan laksanakannya. Bila mak saya pesan "wahid, tak payah la b'cinta2 masa bljr ni" saya dengar dan lakukan apa yg dia pesan. Lagipun saya belum sedia nak b'cinta dgn sesiapa. Bila mak cakap "wahid, duit ada tu guna dgn cermat. Jimat2 sikit, ingat masa takde duit nanti..." saya dengar sampai saya takde beli benda yang bukan2 kecuali barang yg b'manfaat. Mak tak pernah pesan "wahid belajar betul2 dan dapatkan keputusan yg cemerlang" sbb mak tahu kemampuan anak mak sendiri yg mak kandungkan 9 bulan 10 hari. Tapi wahid tau harapan mak tinggi menggunung dan tiada impian yg dapat dikecapi tanpa kejayaan. Hati mak hati wahid juga. Sakit wahid, sakit jugak mak di sana. Semuanya kita lalui b'sama2 sbb tu wahid takde rahsia2 dgn mak. Mak memahami wahid lebih dari s'gala2nya. Terima kasih MAK!!!! Wahid SAYANG mak walaupun wahid tak pernah ucapkan pada mak.

 
Lagi berapa hari saja lagi dah nak masuk tahun 2012 dan tahun 2011 akan m'labuhkan tirainya. Tahun 2011 ni memang banyak m'ninggalkan kenangan yang hebat utk saya sbb tahun 2011 adalah tahun arnab. Saya lahir tahun arnab. Rasanya saya b'tuah sangat pada tahun ni. Tuhan makbulkan doa saya utk sambung belajar kat Universiti. Saya dapat m'nuntut ilmu yg lebih tinggi di fakulti perhutanan kat UPM. Saya dapat dapur masa cabutan b'tuah ketika p'sahabatan bowling dgn NGO kat Alamanda. Banyak sangat yang saya dapat. Ada suka dan ada duka tapi saya tetap laluinya dengan tabah. Tuhan berikanlah saya ketabahan di dalam hati agar saya dapat melalui setiap dugaan dan ujian yang Engkau berikan kepada saya dan orang2 yg ada disekeliling saya adalah p'antaraan utk saya melalui ujian2 yang Engkau berikan. S'sungguhnya saya b'syukur di atas setiap pemberian MU ini YA ALLAH. Sekian...

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :