engkau boleh !!

Saturday, March 26, 2016

Bicara Jodoh

Assalammualaikum & Salam Mesra
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang


Lepas Wida habis study semua orang tanya dah kerja? Kerja kat mana? Kerja apa? Semuanya tanya tentang kerjaya. 


Tapi Wida jawab "berkerja sendiri...blm kerja dgn mana2 orang lagi".

Apa kaitannya kerja dengan bicara jodoh ni. Entah macam mana bila duduk berdua dalam kereta dengan mak Wida tiba2 tercakap 

"Mak...wahid kalau ada org yg nk jodoh2 kan wahid sebab wahid kerja itu wahid kerja ini, ada kereta ada apa2 pun wahid tak nak la mak. Biar la orang yg nak wahid tu kenal wahid ni dari wahid kosong". 


Wida sebenarnya ada pandangan wida sendiri. Kalau orang sibuk nak jodoh2kan wida daripada Wida takde apa2 ni Wida okay je tapi kalau nak kenal2 kan Wida dgn seseorang dan bagitahu Wida ada itu ada ini Wida tak berapa setuju. Seolah2 orang itu berharap sangat dengan apa yang kita ada dan hanya berharap drpd kita je. 


Kalau boleh biar la seimbang. Wida sedang membina kerjaya Wida. Wida pun faham kalau lelaki tu sekurang2nya mereka sudah ada kerjaya dan lelaki boleh pilih wanita yang macam mana mereka mahu.


Kalau lelaki itu nak yang bekerja pilih yg bekerja kalau nak isteri duduk rumah je cari yg tak bekerja. Tapi jarang sangat ada orang perempuan nak suami yang tak bekerja. Wallahualam ...


Entah la kenapa Wida fikir macam ni mungkin itu yg terdetik dalam hati Wida ni sebab tu Wida berani bersuara dengan mak Wida dan mak Wida memahami sangat apa yang Wida perkatakan. 

No comments:

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :