engkau boleh !!

Monday, January 19, 2015

Make Over Rambut

Assalammualaikum & Salam Mesra
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Maha Penyayang

Sebenarnya Wida pun tak tahu nak taip apa...Wida cuma taip apa yang terlintas di dlm fikiran Wida je. Emm kalau la Wida ada consultant. Tiap bulan kot Wida tukar stail rambut Wida. Wida nak story pasal seorang kawan alam maya Wida ni. Nama dia Pakcik. Pakcik ni Wida tak pernah jumpa dr Wida kenal dia sampai la saat Wida menaip ni.


Dia kagum la sebab Wida berambut panjang. Katanya zaman sekarang ni jarang sangat dengar perempuan berambut panjang. Sebenarnya ada cuma kita je tak tahu. Kalau macam Wida ni orang tahu pun sebab Wida bgtau dalam blog. Pakcik ni respect kalau perempuan berambut panjang. Katanya susah kalau nak jaga rambut lebih2 lagi kalau panjang melebihi pinggang. 


Yup memang betul susah nak jaga wahai Pakcik. Tapi kalau kehendak kita pasti boleh punya. Kalau Wida rimas dengan rambut panjang mesti dah lama Wida potong. Ada la satu hari tu berborak dengan Pakcik ni. 

Pakcik : Awak taknak makeover?
Wida : Pakcik agak saya nak makeover macam mana? Bagi cadangan sikit.
Pakcik : Jujur saya cakap ea, dari segi pakaian, tudung
Wida : Saya baru je try2 pakai selendang shawl
Pakcik : Banyak fashion saya tengok perempuan pakai x semestinya shawl je
Wida : Haah saya tak up to date kan
Pakcik : Ada tudung ala mak datin tu saya tengok nampak cantik, kemas
Wida : Oh mcm Fareda ke? saya x sesuai la Pakcik pakai tudung tu
Pakcik : X cuba x tau sesuai ke tak. Bkn tak up to date juz bila cari pakaian yg sesuai nampak la awak lagi muda. Kadang cara dress up kalau tak kena dgn baju nampak lg tua matured sgt
Wida : Ok2 i want to change my dress up but i am not confident
Pakcik : Kena confident. Percaya cakap saya makcik cantik tapi kena polish. 
Wida : Emm...tu la. Thanks Pakcik
Pakcik : Kalau Makcik nak saya boleh jd consultant, saya bole bg pendapat & idea
Wida : ohh...one more think, i want to lost my weight first
Pakcik : Tu da most important. Bole je. Jaga makan selalu exercise. Tapi Makcik tak besar mana pun. Don't worry.
Wida : It's a big to me. Kaki tak dapat menampung berat badan.
Pakcik : Makcik nampak besar sebab baju yang Makcik pakai. Cara make up lg. Janji Makcik tak takut utk mencuba yg baru. 
Wida : InsyaAllah saya boleh.
Pakcik : Good girl...Bab rambut awak ni saya x tau mcm mana. Kalau panjang rasa sayang nak potong. Tapi rambut main peranan jugak.
Wida :  Saya tak pernah ubah stail rambut saya dari dulu lagi. Teringin nak fashion but i wearing hijab.
Pakcik : Tu la, kalau ubah mmg sgt perubahan tp kalau rasa sayang dgn rambut ssh jgk. Tak salah berfashion.
Wida : It most important n not to style coz tutup kan...
Pakcik : Hijab still hijab. x salah nak cantik kat rumah. 
Wida : TQ Pakcik. 

Lepas chatting2 Wida dah terbayang2 ni makeover overall. Baru datang keyakinan dengan diri sendiri sebab selama ni Wida banyak sembunyikan diri Wida sendiri. Ada betulnya pakcik tu cakap. Wida je tak tahu dan tak kenal siapa diri Wida. Nak potong rambut sayang tapi kalau tak potong takkan selamanya macam tu. 


Agak2 kalau Wida nak potong rambut nak buat style macam mana ea. Nak macam rambut Anzalna la. Macam comel je. Hahahahaha...



*Sorry bahasa SMS. Pakcik ni panggil Wida Makcik.


2 comments:

Unknown said...

Pakcik makcik so sweet

Unknown said...

Pakcik makcik so sweet..makeover sikit2 je nanti awak nangis plak..paras pinggang ke

Zone Wida Tersayang

LIKE
: Wida love to talk :
: Wida love to read books, magazines, newspapers and other :
: Wida like to hear opinions and views of those around me :
:I'am a positive minded and like something unique and beautiful:
: I have a collection of cans of Coca-Cola and Pepsi, other than that I like to collect the school badge and I like to write what comes tp mind :
: I like to capture pictures and I really interested in photography because it is very artistic and creative :